Trött dag

Men trots det en hel del gjort.

Vaknade i Övik vanlig tid, far från lägenheten nästan vanlig tid, inser - Fuck, jag måste ta ut pengar till bussen. Stressa stressa stressa sen missa bussen. Congrats! Föjde iaf med baby och tränade, vilket gick sådär eftersom jag hade ont i huvudet. Sen i bussen som går senare fattar jag att det nog inte var bra med träning alls eftersom jag håller på att få feber. Skippar teckenspråket och far hem istället. Där kurerar jag mig(eh?) med att baka en morotskaka.

Sen ikväll blir det träning med hästen. Kom just och tänka på det, det är roligt hur hästfolk, inklusive jag, resonerar. Man är hemma från skolan och sjuk, men det är liksom inget tvivel om att man ska fara och träna så länge man står på benen. Sen om man har ont i ryggen/huvudet/näsan/whatever så bara härdar man! Inte konstigt att man aldrig blir frisk. Men vad gör man inte för sin darling? Shit vad jag börjar gilla den hästen. Min häst. Fast nu kanske jag får stryk av Carro för att jag säger så. Men hon känns som min. Min min min. Sötnosen :) Hoppas det går bra på träningen ikväll, känns som att jag har nått ett förjäkla stort genombrott i min ridning. Grymt kul, hoppas det fortsätter så! Kul också att det var Erica som hjälpte mig. Hon är fantastisk!

Puss och kram till er alla, och krya på er(eftersom alla verkar vara sjuka). Särskilt Magnus, så att vi kan träna snart! 

Förresten, ovan nämnda kille tipsade mig om en huskur, ta typ 2 dl mjölk och några vitlöksklyftor, mosa och koka upp. Drick. Tydligen ska det funka. Jag tror dock att han ljuger. Något så äckligt kan bara inte vara bra! :)   

Kommentarer
Postat av: Linn

Vitlöksmjölk tror jag visst funkar, allmänt känd huskur :D Vi ger d ju till hästarna, visst?

2008-01-28 @ 15:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0