Blogginspiration

På något sätt är den här bloggen så odefinerad. Den är som en beskrivning av mitt liv, men utan att.. visa mitt liv? Den är mer som andra ser mig, än som jag faktiskt är. Det går emot det jag bestämde med mig själv en mörk vinterdag i nian - Gör inte som någon annan skulle ha gjort. Tänk efter hur du vill göra.

Det kanske låter fånigt, men på den tiden var det verkligen inte lätt. Men det känns som att jag är påväg tillbaka dit, till tiden då jag gjorde saker som andra och försökte bli som "mina idoler". Jag vet inte, men bloggar kan verkligen antingen hjälpa eller stjälpa en. Valet gör man själv, men mitt var omedvetet. Nu är det inte längre det. Vilket val jag än gör, så är det medvetet. Därför, en lista på saker jag vill göra. Eftersom vissa av sakerna är högst känsliga och knappt(eller inte alls) erkända för mig själv kanske det blir några skumma rader. Håll ut, jag lovar (hoppas iallafall) att det blir bättre! Mitt liv ska åter bli mitt...

1. Prata med någon klok om dåligt samvete.
2. Sluta säga allt jag tycker till andra. Iallafall till vissa andra som man vet inte går att lita på. Eftersom folk konstigt nog lyssnar på mig ibland, bör åsikterna lagras, gås igenom och därefter yttras.
3. Ta en dust med gamla sorger.
4. Sluta ljuga för mig själv. Alltså på riktigt, det är som när någon vän du känner väl ljuger för dig - du vet sanningen ändå så vilken nytta gör lögnen?
5. Köpa lite nya kläder. Ironiskt nog är cirkeln som följer(obs mycket förenklad) :
image29
Därför borde snygga kläder på en att må bättre. Det har funkat tidigare :) (ytlig, absolut inte..)
6. Sluta vara avis på bla Superahå och Nevnarien. Det är kört, jag kommer aldrig bli sådär duktig på att teckna. Därför - hitta egna talanger! Som bevis på min brist på talang inom området publicerar jag en bild från en Småföretagande-lektion för några veckor sedan...

 image30 Inga autografer..

Målet just nu är att luncha hästarna, koka en till kopp te och fortsätta se Brothers & Sisters. Ha ett härligt lov allihopa. Det ska iallafall jag ha! ♥

Förresten, någon som känner igen sig i punkt nummer 5? Eller är det bara jag? :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart snyggaste bilden någonsin :) haha

2008-03-04 @ 16:25:17
URL: http://s0fiie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0