"Lovet", varning för bildchock

I helgen har jag tävlat i Vännäs, klasserna som reds var LB:2, LA:4 & LA:5.  

I B:2an skötte hon sig jättefint, fick 61,5% (det är lågt) men låg endast 2 poäng efter de delade ettorna, så 3a av 21 i det sällskapet var nog inte så illa!

I A:4an slog det totalt slint i skallen på henne.. Reste och slängde sig i collecting ring så jag höll på att flyga av, skenade in på banan osv.. Katastrof-poäng i början med andra ord, men ju längre in i programmet vi gick så kändes det bättre och bättre. Fick bla en 7a på en bakdelsvändning, och en 7a på en samlad, förvänd galopp. Slutade dock på 58%, vilket skämt!

Sen när vi red A:5an var det som att sitta upp på en annan häst. Underbara Tusse, var fin hon var! Enligt domaren var hon bakom lod, men jag tror att det var Blondies sätt att visa att hon var trött. Iallafall så gick det skitbra, fick bla en 7a på en bakdelsvändning, och en 7a på ett enkelt byte. Härligt! Att hon bara studsade i det andra bytet kan vi ju glömma.. :) Hamnade tillslut på 58%, helt galet nöjd med det. Älskade Tussen...

Här kommer lite pics från helgen.. Tyvärr så är det inga från själva tävlingen, men Carro fotade så jag hoppas att hon kan skicka dom till mig sen :)


 Lekte med bokstavskex hann jag med att göra

 Bajsberget före.

Bajsberget efter. Vi tog ut 30 kärror. Det syns knappt..

 Bada Blondie. Hon älskar det. Not.

 Flätade svansen så den skulle hålla sig fin, den blev lockig och vacker sen!

 Knopparna. Jag blir bättre måste jag säga, mycket bättre faktiskt!

 Tussen ute i hagen igen, lycklig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0