Ella

Min lilla bäbis hade sparkat sig själv på benet igår. Två sår, inte alltför stora men dom hade blodat ner så att hela hovleden och kotan var indränkt i blod. Det är aldrig roligt att se sin häst göra illa sig, framförallt inte när man märker att dom har ont. Magnus såg det till och med på henne, vilket är lite oroande. Nog för att han känner Ella ganska bra, men han är inte särskilt hästkunnig direkt. Tvättade såret med jodopax(starkt bakteriedödande, eftersom det satt så långt ner på benet) och smorde in med Helosan. Tvättningen var inte populär.... Det var blod över hela golvet efteråt, såg helt jävla absurt ut.

Dock så longerade jag och hon verkade inte halt, skönt det iallafall!

Måste förövrigt dela med mig av den roligaste kommentaren igår... Magnus hade skurit sig på höger pekfinger och hade fått ett plåster över hela fingertoppen typ. Ska sen försöka sitta vid datorn, och kläcker då ur sig:

- Neej, jag har plåster över hela mitt musfinger!

:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0