Morgonsur, vadå?

Alltså, jag blir verkligen skogstokig på vissa saker. Framförallt när folk agerar precis efter stereotyper. Ni vet, den där tjejen som fnittrar åt allt killarna säger, som slänger med håret, skriker så fort hon ser en myra och som har så mycket smink att hon får träningsvärk i nacken av att bära upp det.. 
Eller den där killen, som beter sig supermacho så fort hans killkompisar är i närheten. Den killen, som verkar tycka att det är imponerande att fisa, kolla på porr och kommentera alla tjejer han ser. 

Framförallt, det värsta med detta beteende är att det bara yttrar sig i närheten av vänner med samma kön.. Varför blir många tjejer fjortisar i grupp, och varför blir många killar grisar? Det är för mig ett mysterium, hur den underbaraste person man känner kan förvandlas till ett pucko bara för att den är med sina kompisar.

Nu är jag medveten om att det här är något av en obscession för mig - så fort jag ser ens en liten tendens till någon form av stereotyp-beteende så blir jag så arg att det sprutar ånga ur öronen. Men kom igen -  det är inte sexigt eller charmigt på något sätt. 

Kan dock tillägga att folk oftast växer ifrån detta litegrann.. Efter en diskussion med min 15-åriga syster påmindes jag om hur mycket värre folk är i den åldern. Men, jag står fast vid att det är sjukt tragiskt att detta fenomen fortfarande dyker upp hos vuxna människor) 




Kommentarer
Postat av: Evelina

låter som att du är i behov av liten talksession with a girl i know ? - im on if you are

2009-04-16 @ 00:50:26
URL: http://epettersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0