När jag blir arg...

Jag är en ganska tempramentsfull person, som ni säkert redan är medvetna om... Jag kan bli så jävla arg ibland att det bara susar i öronen och jag, bokstavligt talat, ser rött. Tidigare så skedde detta fenomen oftast i samband med någon form av ridning. Mina krav på mig själv gjorde att jag blev tokarg så fort något inte gick perfekt. Detta har jag nu lärt mig att hantera, vilket gör mig till en bättre ryttare, en trevligare person och det är definitivt bättre för både kropp och själ. 

Dock måste jag erkänna, att vissa personer verkligen kan locka fram den där elaka ligisten i mig. Just nu står jag knappt ut att se en viss nuna utan att jag känner hur ilskan bara växer. Försöker lägga band på mig, (du en förebild, tänk RFSU) men vad lack man kan bli på folk som verkligen inte kan acceptera faktum. Fjäderstrykare, är min åsikt i frågan.... Livet är liksom så enkelt, så okomplicerat nu, att detta känns enormt onödigt. 

Dock var det trevligt att efter ett snack med syster känna sig lite mer normal... Jag tror inte att någon annan än hon förstår hur den där tok-ilskan känns. Höll på att skratta ihjäl mig när hon berättade att hon en gång var så arg på Mimmi när hon red att hon bankade till henne på halsen med knytnäven.. Tänker tillbaka på mina egna bravader inom området, och erkänner skamset att syster inte på något sätt är värst. Tur att man växer inom vissa områden iallafall, eller vad säger ni?

 =) 

Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag hade dem tidigare på datorn så :) bara ett avsnitt ;) yes i am a bad ass!!

shit att du ens orkar börja, jag fick ångest när jag tryckte upp första dokumentet. vet inte alls hur det kommer gå med skolan asså. funderar starkt på att ta ett g på det där provet. fast detkanske man får även fasst men pluggar hårt. han sa ju faktiskt att skulle man börja plugga på lovet skulle man inte ens klara provet så jag vet inte. sen ångesten över PA jag dör.. på riktigt svårt och andas och grejjer..



tur du är peppad på ngt iaf, jag är peppad på att få träffa min pojkvän när hans kompis slutar att okkupera hnom, vi har typ inte setts ngt alls ! :/ fest inte alls, fast jag drömde om det intatt s.. så kanske.. hästar, tror inte det va det kommer ändå inte lösa sig bra så fuck it.. just nu dör ja innombords mer och mer.. hope you see before in gone!



yess kommer vara där aptidigt är ju banchef. så är inte du ordinerad ngt speicllt skulle jag önska att du var med mig på banan.. dudå?

2009-04-17 @ 13:47:38
URL: http://epettersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0