Tävling

Idag var det tredje omgången av seriedressyren på Surf. Jag tävlade Ella i LC:1an, och fick där 60 %. Det räckte till en tredjeplats och jag var så lycklig att en liten tår rann nerför kinden.. Min bäbis andra tävling, och hon skötte sig underbart bra! Den hästen kommer bli nånting stort, sanna mina ord =)

Efter det blev det dags för Mimmi som jag red i LA:1an, dock utom tävlan eftersom jag red på kandar. Det gick grymt bra på framridningen, men inne på banan spände hon till en del. Synd, men ritten räckte till 56 % iaf.

Vill dessutom passa på att skryta lite om mina elever... Sara och Bonzo red på 55 %(deras första tävling), Ida med Mimmi red på 60 % (sjukt bra syster) och Jennie med sin Spyder som vann sin klass! Underbart duktiga tjejer på duktiga hästar! ♥

Idag tog jag dessutom ett viktigt beslut. Det kanske inte verkar så mycket för alla andra, men för mig kommer det göra livet lättare, lugnare och trevligare. Att slösa energi på onödigt tjaffs i slutet av trean i gymnasiet, när man har två jobb, pojkvän och häst är ingen bra idé. Jag vill vara omringad av människor som får mig att må bra, inte som drar ner mig!

Måste om igen bara nämna hur stolt jag är över min häst.. Hon är så godhjärtad, nyfiken, energisk och glad att hela kroppen bara bubblar av lycka ibland.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0