Provridning

Igår följde jag med min vapendragare och partner in crime Evelina för att kolla på en häst åt henne. Eftersom Evelina har en tendens att älska alla hästar(jag vet inte hur det går till, hon måste ha ett väldigt stort hjärta eller vara duktig på att anpassa sig efter hästen) och jag, well, verkligen inte brukar gilla alla hästar var jag till en början en aning skeptisk. Men hästen ser faktiskt rätt trevlig ut i stallet, något tunn hals men annars riktigt fin. I ridningen var den också mycket trevlig. Tror att det är en häst med mycket temperament, trots att det är en valack, men jag gillar temperament!

Dock så var ju jag och Jennifer medföljande skeptiska personer så jag fokuserade mest på hästens brister. Ridmässigt fanns det inga egentliga brister, dock tveksamheter i bakbenen som jag reagerade på. Men med röntgen tror jag att det är en kul, fin häst som hon definitivt ska köpa :) Vi får se vad som händer, men troligtvis är Lillstumpen hästägare om ett tag! För att läsa vad hon tyckte om den, är adressen hoppbloggen.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Hoppbloggen

haha vapendragare och partner in crime.. - ursh vad jag saknar att umgås mycket med dig!!



nu håller vi tummar och tår.

temperament är bra, främst när det är på en valack!

- vi hopppas

2009-08-22 @ 19:17:20
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0