Pluspoäng på flickvänsskalan

Magnus väcker mig idag med kommentaren:

"- Jävlar, jag är försenad, klockan är halv 9"

Och vad gör jag? På min första sovmorgon denna vecka, när jag druckit vin kvällen innan. Jo, jag hoppar upp ur sängen, gör frukost, tar fram alla hans grejer (vilket inte är det lättaste eftersom han sprider ut dom i hela huset) och helt enkelt fixar så att han kan komma i tid till jobbet.

(sen att den dumma pojken duschar i 10 minuter, vilket gör att han var sen hursomhelst, det råder jag tyvärr inte över! Jag vet inte var kranen för varmvattnet sitter i detta hus annars hade jag garanterat vridit av det....)

Så det, mina vänner, ger mig massor med pluspoäng! Dock har jag en del att ta igen på den biten, med tanke på att jag alltid ligger på soffan medan han lagar middag ("Duka, älskling? Vad KRÄVER du av mig egentligen?") =)

Nu ska jag typ.... kanske röra mig ur sängen. Ska rida idag, samt spela squash med TT innan jag börjar jobba kl 15. Ingen rast och ingen ro!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0