You could make a killing

Den vanligaste frasen jag använder these days måste vara: "Mitt liv alltså!". Jag sitter och äter middag. Någon ringer med en fråga om majtävlingen. Hinner knappt sätta mig ner efter avslutat samtal, så ringer det igen. "Mitt liv alltså!".

Har varit och ridit Carabus på Surf, är hemma och på 5 minuter gör jag tre hösilagesäckar, byter om, tar loss transporten från bilen och packar grejer för att åka till Magnus. "Mitt liv alltså!"

Är på fest till klockan 2, kliver upp halv 7 och åker på tävling till Sikeå med Ida. "Mitt... (gäsp)... liv.. alltså"

Har 3 miljarder uppgifter i skolan, tar på mig att jobba. (tyst, eftersom jag inte har tid att säga något)

Har nationella provet i matte c imorgon, och ska jobba ikväll. MITT LIV!!!!!!!!!!

Och nej, jag är inte panikslagen, desperat eller nånting. Bara en aning, en liten liten aning rubbad för tillfället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0