Jag hade en plan.

Åh, den var så bra. Vi skulle först äta middag på Lottas, sen gå ut på Krogen. Jag hade inga fickor men tänkte såhär - på Lottas kan jag ha min handväska. På Krogen lämnar jag väskan och jacka och sådär i Evelinas bil och hämtar den sen när vi ska åka hem.

Och jag går in.

Och jag dansar.

Och jag har roligt.

Och när vi ska åka hem med TT hämtar jag, glad i hågen, mina skor. Magnus jacka. Och systemet-kassen. 


Men jag glömmer min jävla handväska. Det viktigaste som jag hade i Evves bil, och jag glömmer det. 

För i den, är mitt jobbkort. Mitt jobbkort behöver jag för att komma in på mitt jobb. Eftersom jag börjar innan vi öppnar kan jag inte heller direkt gå in genom kundingången..... Tur då att Elias började samtidigt som mig, och kan släppa in mig! 

Nu börjar jag tagga upp mig inför en hård jobbdag. Känner mig dock förvånansvärt pigg efter igår... Skulle tro att baksmällan smyger upp på mig som en listig ficktjuv alldeleles, alldeles strax...  

Kommentarer
Postat av: Idah

BRA Emmy :) Var alldeles för länge sedan vi sågs!!

2009-10-14 @ 08:35:12
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0