Det där med mornar....

Väckarklockan ringer 07.25. Min väckarklocka - men inte för att jag ska kliva upp. Magnus däremot, han ska göra det. Istället snoozar han typ trehundratjugofem gånger, svarar med ett "håll tyst" när jag påpekar att han borde kliva upp(observera då att det är samma kille som gett mig snoozeförbud). När han väl kliver upp så kan inte jag sova eftersom jag är så förbannat förkyld och tung i huvudet.. Okej då tänker jag, jag lägger mig i soffan med täcket om mig. Mm, mysig morgon i sikte...

Jo jävlar. Magnus springer runt och svär, hävdar bestämt att han inte har tid att trycka på cdspelarknappen för att jag ska slippa kliva upp(det är en jävla knapp = ca 3 sek). Sedan hittar han två öl och en kladdig pet-flaska med sprit. Dessa slänger han på mitt täcke för att han, citat: "Inte har tid att ställa undan dom". Mitt påpekande att diskussionen som blev när han ställde dom på mig upptog mer tid än vad som krävts för att ställa dom i kylskåpet besvarades med ett aggressivt rop om att han "inte har tid!!!"(observera än en gång att han snoozade 25 minuter samt duschade i 20 min). Sedan fortsätter han springa runt och skrika om sitt datafodral som jag uppenbarligen borde veta vart det är. Det gjorde jag inte. Och sedan, efter att jag riktigt gosat ner mig i soffan under mitt täcke bara för att upptäcka att det internet jag brukar surfa på är avstängt och jag då alltså inte har något internet(eftersom magnus aldrig orkar fixa så att min dator funkar på deras) så skriker han om att jag måste komma och lyfta lådor åt honom. När jag gjort det springer han ut genom dörren, utan att ge mig någon hejdå-puss.

Missförstå mig inte här - han brukar vara ganska underbar. Men imorse hade jag gladeligen bytt ut honom mot en katt, en bil eller tillochmed en jävla nyckelring. En nyckelring är iallafall tyst - och inte en morgon-förpestare.


Magnus, om du läser det här vill jag även poängtera att många mornar på senaste tiden har jag packat dina grejer medans du duschat samt gjort frukost åt dig. Förvänta dig inte att det kommer hända igen!

(men efter mutor i form av nack/rygg/fotmassage alternativt lite smörande kan jag fundera på att faktiskt sluta vara sur. ursäktande sms först efter att jag påpekat saken is not enough.)

Kommentarer
Postat av: sandra

Det är inte alltid lätt med pojkvänner, det krävs en stor mängd tålamod med dem. Som tur är kan de ju vara alldeles underbara oxå :-)

2009-09-07 @ 21:35:08
URL: http://sandraa86.blogspot.com
Postat av: Magnus

2009-09-08 @ 13:06:23
Postat av: Magnus

:) Mornar är inte alltid lätt

2009-09-08 @ 13:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0